maandag 13 augustus 2012

Quilttentoonstelling en From Japan with love 2


afgelopen zaterdag ben ik, samen met tante, moeder en oma naar twee tentoonstellingen bij ons in de buurt geweest.

De eerste die we bezochten was de quilttentoonstelling op minicamping de Buck in Biggekerke. Hele  mooie quilts daar en natuurlijk ben ik verliefd.
Ik houd erg van Japan en haar cultuur. Er hingen daar ook een paar prachtige op Japan geinspireerde quilts. Zo een wil ik er ooit nog wel eens maken. Ik ben gestart met het volgen van de workshop om de bloemetjes te maken.

Die bloemetjes vormen hier de slinger op de rechterhelft van de quilt.
















 Deze is echt super. Ik vind hem eigenlijk nog mooier dan de eerste, maar hij is wat drukker.
 hier nog zo'n prachtige.
en ook deze, ondanks dat ik niet van hele drukke stoffen houd (de bloemen zijn mij te druk).

Deze heeft zo'n mooie natuur uitstraling. Komt vast door de kleuren en die Japanse tekens maken het zo mooi af.

De tentoonstelling was op 9, 10 en 11 augustus dus helaas al weer voorbij.





Nog twee mooie quilts.

















 Na de koffie met een lekkere zelfgebakken wafel zijn we doorgereden naar Meliskerke. Het voormalige zijdemuseum. Hier is de tentoonstelling From Japan with Love 2. Vorig jaar was de eerste editie, maar helaas is het er toen niet van gekomen. Dit jaar gelukkig wel.


Prachtige tentoonstelling met heeeeel veel mooie Kimono's en rolschilderingen (kakemono). Ook was er een demonstratie Ikebana, japanse bloemsierkunst.



























En als klap op de vuurpijl..... een aantal mensen kon zich in een kimono laten kleden. Echt super, en natuurlijk heb ik dit gedaan.









3 opmerkingen:

  1. Jullie hebben je vast goed vermaakt met al dat moois. Die kimono staat je geweldig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vast van plan om bij de Buck te gaan kijken, maar helaas is het er niet van gekomen.
    Het was wel druk geweest hoorde ik.
    Grappig, die kimono.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die Japanse quilts, ik kan me voorstellen dat je hebt genoten. Wat leuk dat je een kimono aan mocht, staat je goed.
    Hier is er nog één die wel wat heeft met Japan. In 2008 zijn we er op vakantie geweest en het is er werkelijk fantastisch.
    Onze zoon heeft er een jaar gewoond voor zijn studie, vandaar.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen