vrijdag 22 juli 2011

we gaan beginnen

Vanmiddag lekker even de stad in geweest om kleurtjes uit te zoeken voor mijn Granny's. Mijn keuze is gevallen op de scheepjeswol Roma, een mooie zachte acryl. Ik heb voor acryl gekozen omdat ik van al mijn blokjes eventueel een sprei wil maken, en dan is dit een lekker licht materiaal. Ook is het een materiaal waar je zowel mee kunt haken als mee kunt breien.



De kleuren zijn geworden:
* midden grijs, * lila* zwart, * licht grijs, * antraciet, * wit, * zand.
De eerste vier zijn de belangrijksten. Er zijn voor de gehaakte Granny's uit het boek maximaal 7 kleuren nodig en voor de gebreide Granny's maximaal 6 kleuren. De eerste vier worden het meest gebruikt, terwijl sommigen alleen in het midden grijs worden.

Inmiddels zijn de eerste 3 gehaakte Granny's vertaald.

Tussendoor ben ik nog druk aan de haak en aan de brei. Bijna klaar is Gina Giraf, een patroon van haakidee voor een giraframmelaar. Deze gaat naar een collega die zojuist een zoontje heeft gekregen.
Verder staan op de breinaalden nog de sudokulap van het breikransje en m'n tweede sok van m'n eerste paar sokken.

1 opmerking:

  1. Wat een projecten!
    Mooie kleurtjes heb je gekocht; heel veel succes en plezier met het haken en breien van de granny's!

    BeantwoordenVerwijderen